ChatGPT pierde din popularitate: ce se întâmplă cu inteligența artificială
Traficul mobil și desktop către site-ul chatbot-ului a scăzut cu aproape 10% față de luna anterioară.
După o creștere fulgerătoare a popularității la sfârșitul anului trecut și la începutul lui 2023, se pare că chatbot-ul OpenAI începe să-și piardă din abur. Conform datelor companiei de analiză a internetului Similarweb pe care le-a împărtășit The Washington Post, luna trecută traficul mobil și desktop către site-ul ChatGPT a scăzut cu 9,7% la nivel global.
Dacă datele Similarweb sunt corecte, menținerea marchează prima dată când chatbot-ul a văzut un utilizator refuzând. În iunie, dispozitivul de urmărire a aplicațiilor Sensor Tower a văzut, de asemenea, descărcări ale clientului iOS al ChatGPT, după ce au atins vârful la începutul lunii. OpenAI nu a răspuns imediat la cererea de comentarii a lui Engadget.
Scăderea interesului pentru ChatGPT pare să facă parte dintr-o tendință din industrie. Cifrele Similarweb arată că mai puține persoane vizitează site-urile desktop și mobile pentru Microsoft Bing, Google Bard și Character.AI în ultimele luni.
Un moment așteptat
Microsoft, de exemplu, a înregistrat o creștere a traficului către motorul său de căutare între februarie și martie, când Bing AI a devenit disponibil în previzualizare publică. De atunci, traficul lunar către site-ul web a scăzut constant, revenind aproape la nivelurile pe care le avea înainte ca Microsoft să refacă Bing în jurul GPT-4. Separat, Similarweb spune că a înregistrat o scădere a interacțiunii cu ChatGPT, cu minutele utilizatorilor scăzute cu 8,5% din mai 2023.
În ceea ce privește ceea ce ar putea cauza declinul, The Post sugerează că sfârșitul anului școlar poate avea ceva de-a face cu asta. Cu majoritatea studenților în vacanță de vară, se speculează că nu atât de mulți adulți tineri folosesc ChatGPT pentru a-și scrie lucrările. Un alt motiv ar putea fi faptul că firme precum Samsung interzic angajaților să folosească chatbot-uri AI din cauza fricii foarte reale de o potențială scurgere de date.
Indiferent de motivul declinului, poeți paria că nimeni de la OpenAI nu intră în panică. În orice caz, laboratorul de cercetare este probabil fericit să vadă că mai puțini oameni folosesc versiunea publică a ChatGPT. CEO-ul Sam Altman a spus că serviciul costă OpenAI o sumă „de-apăsătoare” pentru operare.